80-talet ringde…

      Kommentarer inaktiverade för 80-talet ringde…

Hej Packsize!

Jag skriver till er för att ge er min medkänsla. Jag förstår att ni har det jobbigt just nu. Det är aldrig roligt när 80-talet ringer och kräver att få sin unkna kvinnosyn tillbaka. Mitt råd till er ändå att lämna tillbaka den. Den tomhet som ni är rädda för ska uppstå kommer att fyllas med annat. Bra saker som sunda värderingar, gemenskap, talanger och affärer. Sådant vi andra som lever på 2014 njuter av.

Jag ska ge er några gratistips på vägen.

Det första ni ska göra nu är en så kallad pudel. Ett beprövat knep nu på 2000-talet. Ni kan använda er av en annan modernitet – sociala medier, men om det känns tryggare för er kan ni förstås köpa en till annons. Det viktiga är budskapet.

Ni ska be om ursäkt. Först och främst till alla kvinnor för att ni kapat en kvinnokropp och sexualiserat den i syfte att (antar jag) sälja förpackningar. Ursäkten är till ALLA kvinnor. Anställda, kunder, döttrar, partners och till och med era mammor.

Ni ska också be om ursäkt till alla moderna män för att ni genom ert oförstånd skadar dem som länge försökt bevisa att de lämnat grottorna. De känner sig nu nödgade att börja varje mening med att ta avstånd från er i en ”guilt by association”-problematik.

När ursäkten är på plats ska ni också visa att ni lärt er något av resan och det är nu belöningen kommer. Har man trampat i klaveret är det lite sent att börja smyga. Ni har redan fått en plats i jämställdhetsljuset. Använd det. Låt oss följa er på resan. Det kommer att bygga ert varumärke, skapa stolthet hos de anställda och era kunder. Även era mammor kommer bli stolta.

Så där. Det var så långt gratisråden sträcker sig. Ring om ni vill ha mer hjälp, men då skickar jag en faktura.